Le Pub Scientifique #9 - Roger Kerry - "How evidence based medicine works...Or doesn't"

10 sep

Kom ook vanavond naar Amsterdam voor een informele avond met Roger Kerry. Roger gaat dieper in op zijn gebruikelijke boodschap t.a.v. evidence based medicine - discussie in een informale setting is de basis. In onze voorgaande edities van Le Pub hebben we ervaren hoe goed dit concept werkt voor iedereen die aanwezig is. Le Pub Scientifique is er voor iedereen - fysiotherapeuten, artsen, psychologen, geinteresseerden en. onderzoekers.

"How evidence based medicine works...Or doesn't"

Roger is Associate Professor in the Faculty of Medicine and Health Sciences at the University of Nottingham, UK. He is also a qualified Chartered Physiotherapist, and an honorary Fellow of the UK’s Musculoskeletal Association of Chartered Physiotherapists. His main clinical research interests have been in adverse events and physiotherapy interventions of the head and neck, particularly on the causal nature of the interventions. Roger is also undertaking research activity in the area of Philosophy of Science, investigating the nature of causation in the health sciences. His PhD thesis was titled 'Causation and Evidence-based Medicine' (supervised by Prof. Stephen Mumford) and he collaborates with the Cause Health project, which brings together philosophers, medical researchers and practitioners to address a major challenge: how to understand causation in health sciences.

Schedule:

18.30-19.00: Lets drink a beer/koffie and meet each other

19.00: Talk begins

20.00 - 20.30: more beer!

20.30 - 21.30: end of the talk

U moet ingelogd zijn om te kunnen zien wie zich aangemeld heeft en/of om uzelf aan te melden.

Bent u nog niet geregistreerd op deze website? Registreren »

Fysiotherapeut

Hallo Bart ,

dank voor de uitnodiging , helaas heb ik een andere fysio bijeenkomst in Amersfoort.

voor de volgende meeting hoop ik wel te kunnen.

met vriendelijke groet,

Dick de Ruiter

fysio-manueel therapeut

Lijkt me heel interessant . Ben dan in het buitenland. Heb wel belangstelling in een verslag of artikel over deze lezing.

mvg

Frank Meijer