Activiteit

Samenwerken met bloggers, vloggers en social influencers

08 okt
Tijd: 09:30 tot 16:30
Type: Training

Facebook en Twitter hebben gelijkgestemden met elkaar verbonden in online communities. Vaak zijn die georganiseerd rond niche-thema’s, zoals sport of voeding. Hierin zijn ook social influencers (bloggers en vloggers) actief. Werk je in de publieke gezondheid en wil je leren hoe je met hen kunt samenwerken om je boodschap bij een breder publiek onder de aandacht te brengen? Doe dan deze eendaagse module. Meer weten over deze scholing? Klik op Samenwerken met bloggers, vloggers en social influencers

Wat je leert

Met behulp van social influencers werken aan gezondheid en preventie

Je kunt deze module volgen als bij- of nascholing. Tevens is hij incompany uit te voeren.

Het medialandschap is de afgelopen jaren flink veranderd. Die verandering kenmerkt zich door de verschuiving van top-down informatievoorziening naar een grotere verscheidenheid van informatie, die dynamisch door de sociale netwerken van het publiek vloeit.

Mediaconsumptiepatronen hebben zich daardoor gediversifieerd en dat heeft bijgedragen aan de totstandkoming van online communities. In die groepen hebben social influencers veel invloed. Binnen de gezondheidszorg en preventie wordt gediscussieerd over de mogelijkheid om een samenwerking aan te gaan met deze bloggers en vloggers.

Deze eendaagse NSPOH module gaat in op de vraag wat een dergelijke samenwerking betekent. Hoe werken deze social influencers? Zijn zij inderdaad de potentiële nieuwe samenwerkingspartners en stakeholders? En wat zijn de voor- en nadelen van een dergelijke samenwerking?

Na afloop van deze eendaagse module:

  • ben je bekend met de voor gezondheidszorg en preventie belangrijkste online communities.
  • weet je hoe social influencers werken en welke middelen ze inzetten.
  • weet je hoe je met hen kunt samenwerken.
  • ben je bekend met de voor- en nadelen van een samenwerking.

Docenten:

Het onderwijs wordt verzorgd door:

  • dr. Martine Bouman, hoogleraar Erasmus Universiteit en wetenschappelijk directeur Centrum Media & Gezondheid.
  • Roel Lutkenhaus, onderzoeker Erasmus Universiteit en Centrum Media & Gezondheid.

Voor wie

Voor deelnemers die werkzaam zijn in de publieke gezondheid en die de mogelijkheden willen verkennen van samenwerking met zogenaamde social influencers.

Toelatingseisen

Hbo werk- en denkniveau.

Geplaatst door:
Om te reageren dien je eerst in te loggen.

Heb je nog geen profiel? Registreer dan eerst om een nieuw profiel aan te maken.
Organisatie: NSPOH
Functie: Coördinator marketingcommunicatie
Home
Thema's
Werkgroepen
Deelnemers
Nieuws
Blogs
Kalender
Forum
Prikbord
Inloggen