Myofasciale vaardigheden

11 jun
Locatie: SAG
Type: Training

Pijn waar geen oorzaak voor lijkt te zijn, onverwachts steeds blijft terugkomen, of niet naar verwachting herstelt, heeft vaak te maken met myofasciale problemen. Het meenemen van de refered pain en myofasciale technieken is niet meer weg te denken uit onze diagnostische kijk op pijn. Helaas wordt dit vaak over het hoofd gezien.

In deze nascholing van 2 dagen leer je pijnpatronen van patienten herkennen en behandelen, met een zachte maar diepe druk zodat het endocriene stelsel niet geactiveert wordt. Bij langdurige pijn wordt vaak de rol van hormonen vergeten en deze kunnen een onderhoudende facctor zijn in het herstel bij de meer chronische klachten.

Voor diegene die geinteresseerd is in een spoedcursus is er de mogelijkheid om op 16 en 17 juni het vervolg, module 2 te volgen.

Daarnaast leer je de patiënt een methode voor zelfhulp voor thuis aan die de behandeling ondersteund.

Simpele maar voelbaar effectieve oefeningen die het deactiveren van het triggerpoint ondersteunen.

Ook werken we ook met stretchen, eigenlijk meer de spier in beweging brengen op de manier dat het CZS geactiveerd wordt de juiste houding aan te nemen.

50% praktijk en 50% theorie.

In deze module behandelen we: schouder-, onderrug en nekklachten.

We werken volgens de methode van Clair Davies en de referred pain van Simons and Travell.

Meer informatie en aanmelden: www.triggerpointcoach.nl

Organisatie: Opleiding Triggerpointcoach
Functie: Docent & Psychomotorisch Therapeut