Cursus Aspecifieke Lage Rugpijn

17 jan
Type: Training

Wilt u als paramedicus op de hoogte blijven van de meest recente ontwikkelingen binnen uw vakgebied? Binnen deze praktijkgerichte cursus doet u kennis en ervaring op van de meest recente en bewezen behandelmethoden voor aspecifieke lage rugpijn. U leert een vertaalslag maken van evidence-based medicine naar evidence-based practice. Tevens zal naar de validiteit en betrouwbaarheid van enkele diagnostische tests en meetinstrumenten worden gekeken. Door de praktijkgerichte insteek van deze cursus kunt u het geleerde direct toepassen in uw praktijk.

Resultaat

• U kent de diverse biopsychosociale modellen.
  • U kent de oorzaken, symptomen en gevolgen van lage rugpijn.
  • U stelt een behandelplan op.
  • U behandelt en begeleidt cliënten met aspecifieke lage rugpijn.

Doelgroep

Deze boeiende cursus is speciaal ontwikkeld voor fysiotherapeuten en oefentherapeuten die willen leren hoe zij hun cliënten met aspecifieke lage rugpijn, volgens de meest recente ontwikkelingen en relevante behandelmethoden, kunnen begeleiden.
Basiskennis van de lumbale wervelkolom is niet verplicht, maar wordt wel aangeraden.

Aanpak

Na afloop van deze cursus heeft u inzicht in het behandelen en begeleiden van cliënten met aspecifieke lage rugpijn. Hierbij wordt gebruikgemaakt van de meest recente ontwikkelingen en relevante behandelmethoden. De combinatie van inspirerende, praktijkgerichte bijeenkomsten en een online leeromgeving maakt deze cursus bijzonder effectief. U krijgt kennis aangereikt door middel van actuele literatuur, casuïstiek, veel praktische oefeningen en een heldere uitleg van docenten met ruime ervaring.

De cursus wordt gegeven in een groep van 8 tot 18 deelnemers en heeft een studiebelasting van 18 contacturen en een aantal uren zelfstudie.

Professionals

Vincent Kortleve is fysiotherapeut. Daarnaast is hij een ervaren docent en expert op het gebied van complexe pijnsyndromen. Sinds 16 jaar is hij als docent/trainer werkzaam in het Post HBO-onderwijs.

Accreditatie

Beroepsgroep | Accreditatie (deel)register | Aantal punten